Etykiety, poligrafia i inne historie

drukuje się coraz częściej i w coraz większych nakładach, bo zapotrzebowanie na taki druk ciągle rośnie. Mało która firma w dzisiejszych czasach nie korzysta z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standa

Etykiety, poligrafia i inne historie

Świat reklamowy i drukarnie

Wszyscy lubią kolorowe gazety i ulotki informacyjne. Jednak te materiały nie byłby takie ładne gdyby nie druk oraz poligrafia? Współcześnie takie rzeczy drukuje się coraz częściej i w coraz większych nakładach, bo zapotrzebowanie na taki druk ciągle rośnie.

Mało która firma w dzisiejszych czasach nie korzysta z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy. Zarówno małe jak i duże firmy zamawiają druk, wiadomo, że na inną skalę ale zawsze. Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych.


Programy graficzne w druku

Operator DTP musi znać się na obsłudze programów graficznych do obróbki grafiki wektorowej i rastrowej. Najczęściej dominują tutaj produkty firmy Adobe, czyli Photoshop oraz Ilustrator, ale mniejsze i niezależne projekty też są czasami wykorzystywane w pracy profesjonalistów.

Operator DTP musi przygotować grafiki przesłane przez klientów do druku w drukarni. jest to bardzo odpowiedzialna praca i każdy błąd po jego stronie będzie widoczny w ostatecznym druku. Co sprawia, że trzeba na prawdę lubić tego rodzaju zajęcie, aby móc je wykonywać.


O druku przez internet

Drukarnie internetowe zdobywają coraz więcej zwolenników, w sumie nic dziwnego kiedy coraz więcej handlu odbywa się przez internet właśnie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ można od razu zniwelować błędy popełniane przez potencjalnych klientów przy składaniu zamówienia.

Często zdarza się, że prześlą zły plik w złym formacie, przy drukarni internetowej ten błąd jest wychwytywany jeszcze przez sam skrypt przyjmujący zamówienie. Oczywiście takie drukarnie mają też swoje wady, czyli brak możliwości zindywidualizowanego podejścia do klienta i jego potrzeb, no chyba, że trafimy naprawdę dobrą drukarnię.